Roman Maciejewski Twórczość - Chronologiczny katalog utworów

1926

I Sonata na fortepian

1927

Pieśni poznańskie na chór mieszany

1930–1932

Pieśni mazowieckie na chór mieszany

1929

Wariacje na fortepian
Kołysanka na fortepian

1929–1932

Mazurki na fortepian

I. Allegro ma non troppo
II. Moderato
III. Andante non rubato
IV. Maestoso

1930–1932

Pieśni kurpiowskie na chór mieszany

I. Nie mój ogródusek,
II. A cemu,
III. Powolniak,
IV. Kozak kurpiowski

1931

Krzesany na fortepian
Zbójnicki na fortepian

1932

II Sonata na fortepian
Bajka, balet dla dzieci na fortepian (utwór niedokończony)
Trzy pieśni Bilitis do sł. Pierre’a Louÿsa w przekł. Leopolda Staffa [wersja I] na sopran i fortepian

I. Fletnia
II. Nagrobek Bilitis
III. Wspomnienie Mnasidiki

1931–1933

Preludia na fortepian

1932–1933

Etiudy na fortepian

1933

Tryptyk na fortepian

I. Preludium
II. Intermezzo (Chorał)
III. Fuga

1935

Trzy pieśni Bilitis do sł. Pierre’a Louÿsa w przekł. Leopolda Staffa [wersja II] na sopran i orkiestrę

I. Fletnia
II. Nagrobek Bilitis
III. Wspomnienie Mnasidiki

1935–1936

Pianoduo concertante (Koncert na dwa fortepiany bez orkiestry)

I. Allegro
II. Corale
III. Fuga e Variazioni

1938

Kołysanka na dwa fortepiany [I wersja] Tarantella na dwa fortepiany
Sonata na skrzypce i fortepian

1940

Preludium na fortepian
Fjättrad na fortepian
Drömmen na fortepian
Eko na fortepian

1940–1942

Svenska Danser na dwa fortepiany

I. KlaffdansenII
II. Schottis
III. Vingåkerdansen
IV. Snurrebocken
V. Ox-dansen
VI. Schottis
VII. Träskodansen (Polka)

Oberek, scena baletowa na dwa fortepiany

1943

Negro spirituals na dwa fortepiany

I. Listens to the Lambs
II. Deep River
III. I Want to Be Ready
IV. Sometimes I Feel like a Motherless Child

1944

Allegro concertante na fortepian i orkiestrę symfoniczną
Allegro concertante na dwa fortepiany

1940–1946

Transkrypcje na dwa fortepiany

Isaac Albéniz, Navarra
Isaac Albéniz, Tango
Johann Sebastian Bach, Fantasia e Fuga g-moll
Johann Sebastian Bach, Passacaglia
Louis-Nicolas Clérambault, Suite
Piotr Czajkowski, Humoresque
Piotr Czajkowski, Chant sans paroles
César Franck, Grande Fantasie
Enrique Granados, Andaluza
George Friedrich Händel, Concerto F-dur
Fritz Kreisler, Liebesfreud
Fritz Kreisler, Schön Rosmarin
Ferenc Liszt, Liebestraum
Wolfgang Amadeus Mozart, Zehn Variationen über „Unser dummer Pöbel meint“
Ignacy Jan Paderewski, Elegia
Ignacy Jan Paderewski, Melodie
Ignacy Jan Paderewski, Menuet
Ignacy Jan Paderewski, Nocturne
Ignacy Jan Paderewski, Sarabande
Maurice Ravel, Pavane pour une Infante défunte Evert Taube, Potpourri
Antonio Vivaldi–Johann Sebastian Bach, Concerto a-moll

1946

Muzyka do dramatu Alberta Camusa Caligula na małą orkiestrę

1947

Lutans Sång, muzyka teatralna do dramatu chińskiego Kao-Tse-Tchenga na małą orkiestrę
Matinata na skrzypce, altówkę i wiolonczelę

I. Nightshadows
II. Song at Sunrise,
III. The Daily Rush

1948

Kaprysy Paganini-Maciejewski na skrzypce i fortepian (7 transkrypcji)
Muzyka do sztuki Macbeth Williama Szekspira

1948–1951

Suita hiszpańska na dwie gitary

I. Canzona I (Folkoisa)
II. Habanera
III. Perpetuum mobile
IV. Canzona II
V. Fandango

Mazurki na fortepian

V. Grazioso
VI. Presto
VII. Echo z Tatr
VIII. Con brio
IX. Allegretto rubato
X. Maestoso
XI. Moderato
XII. Vivace, ma non troppo
XIII. Moderato
XIV. Allegretto
XV. Allegretto
XVI. Andante mosso
XVII. Vivace

1949–1951

Dwie pieśni hiszpańskie na sopran i małą orkiestrę

I. La Virgen de Govadonga,
II. Canzona

1951

Palabras divinas, muzyka do sztuki teatralnej Ramóna Maríi del Valle-Inclán

1951–1952

Nokturn na skrzypce i fortepian
Mazurki na fortepian

XVIII. Allegretto,
XIX. Allegro moderato

Mazur na fortepian

1952

Nokturn na flet, gitarę i czelestę
Kołysanka na trio smyczkowe, flet, dwie gitary i czelestę [II wersja]

1953

Fandango na fortepian

1955

Msza pasterska, kolędy polskie na 4-głosowy chór żeński lub chłopięcy z organami

I. Wśród nocnej ciszy
II. Przybieżeli do Betlejem
III. Bóg się rodzi
IV. Jezus malusieńki
V. Dzisiaj w Betlejem
VI. Lulajże Jezuniu
VII. Mizerna cicha

1944–1959

Missa pro defunctis (Requiem) na solistów, chór mieszany i orkiestrę symfoniczną

I. Oratio (Requiem aeternam)
II. Introductio
III. Introitus (Requiem aeternam. Psalmus. Te decet hymnus. Requiem aeternam)
IV. Kyrie (Kyrie eleison. Fugue; Christe eleison; Kyrie eleison. Christe eleison. Triple fugue)
V. Graduale
VI. Tractus
VII. Dies Irae
VIII. Quantus tremor
IX. Tuba mirum
X. Mors stupebit
XI. Liber scriptus
XII. Quid sum mister, (Lamentatio I)
XIII. Rex tremendae
XIV. Recordare (Lamentatio II)
XV. Dies irae
XVI. Ingemisco (Lamentatio III)
XVII. Inter oves (Coelum)
XVIII. Confutatis (Inferum)
XIX. Oro suplex
XX. Lacrimosa,
XXI. Judicandus
XXII. Pie Jesu. Oratio
XXIII. Amen

1956–1961

Carrols na chór mieszany i organy

I. O Sing A Joyous Carol
II. God Rest you Merry Gentlemen
III. A Virgin Most Pure (utwór zaginiony)
IV. Deck the Hall
V. Sleep Holly Babe

1964

Missa Brevis na chór mieszany (lub baryton) i organy

1966

Muzyka do sztuki Betlejem Polskie Lucjana Rydla na organy
Msza Zmartwychwstania na chór mieszany i organy
Msza ku czci św. Cecylii na chór mieszany i organy

1971

Kwintet na instrumenty dęte
Truk (Widoki znad morza) na małą orkiestrę

1972

Z dnia na dzień na kwartet smyczkowy

1976

Kołysanka na fortepian i orkiestrę symfoniczną [IIII wersja] Hosanna na chór 2-głosowy, organy i kwartet dęty

1977–1995

Mazurki na fortepian

XX. Moderato
XXI. Moderato
XXII. Molto allegro
XXIII. brak oznaczenia tempa
XXIV. Molto allegro
XXV. Allegro grazioso
XXVI. Allegro ma non troppo
XXVII. Vivace. Non rubato
XXVIII. brak oznaczenia tempa
XXIX. Allegro giocoso
XXX. Allegro mesto